پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با استاد مسلم ژیمناستیک

نواب مرد فاخر ورزش ایران

گفت و گوی نوروزی خودمان را به یک چهره نام آشنا ورزش ژیمناستیک اختصاصی دادیم، مردی به نام حسام الدین نواب.

وی در دوره دبستان، پای ثابت مسابقات دوومیدانی بود، در دوره دبیرستان حضور در مسابقات والیبال را تجربه کرد و در همان هنگامه و با درایت معلم ورزش دبیرستان دارالفنون، طی نامه ای، برای ادامه تمرینات ورزشی و شروع کار قهرمانی، به استاد بی همتای ژیمناستیک ایران حسن لطیفی معرفی شد تا در این ورزش بنیادی، مسیر قهرمانی را با او ، طی کند .

سالن ژیمناستیک پارک شهر، نقطه آغاز فعالیت نواب در این رشته بود و از همانجا، تا آنجایی پیش رفت که ضمن عضویت در تیم ملی آن دوران ، قهرمان بلامنازع وسیله پرش خرک کشور طی سالهای ۱۳۴۱ لغایت ۱۳۴۵ به مدت شش سال بود .

اعزام به رقابتهای ارتش ها در کشور اتیوپی و مسابقات بین المللی تاشکند به همراه تیم ملی ایران از دیگر افتخارات او در عرصه قهرمانی بود .

... و همه این موفقیت ها را در دوران قهرمانی و پس از آن، توفیقات در حوزه مربیگری و پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی در کشورهای آلمان، مالزی، کره شمالی و قطر و موفقیت در دو دوره داوری بین المللی و مدیریت اجرایی در بخش های مختلف ستادی را، مدیون یگانه مربی و استاد خود، حسن لطیفی می داند .

مسوولیت های مختلف اجرایی از سرپرستی تیم‌های ملی اعزامی به رویدادهای بین المللی، مسوولیت برگزاری رویدادهای بزرگ ژیمناستیک، دبیر کلی فدراسیون ژیمناستیک، نایب رییسی فدراسیون و مدیریت در کمیته های ستادی در دوره های تاریخی مختلف، طی بیش از شصت سال خدمت صادقانه، کارنامه درخشان محمد حسن نواب در ژیمناستیک این مرز و بوم است .

محمد حسن ملقب به حسام الدین نواب می باشند که وارد هفتاد و نهمین سال زندگی خود شده است .

برای این استاد مسلم ورزش ژیمناستیک آرزوی تندرستی می کنیم.

گفت و گزار: فرامرز سنگینی